reklama

Zápisky kurzanta alebo ako Voloďa Savčenko zmenil môj život

Je to čosi vyše dvoch rokov, čo som prvý krát počul o Voloďovi Savčenkovi. Celé to začalo ako nevinná haluz jednej známej, čo mi napálila cdčko s amatérskou nahrávkou z Dní zdravia v Košiciach, kde niekto nahral jeho prednášku. CDčko som hodil do auta a dobre sa zasmial, že keď už naozaj nebudem mať nič lepšie na počúvanie, tak si to vypočujem. Mal som vtedy 105 kíl a myslel som, že žijem normálny život strednej triedy - robota, dom, deti, doktorát, kostol, auto, cigarety, alkohol, milenka, filmy a na nočnom stolíku Nietzscheho Tak riekol Zarathustra ako vrchol intelektuálneho úsilia. Dnes mám 87 kíl a vrcholom intelektuálneho úsilia je sebaovládanie, príprava na maratón a inšpirácia ľudí okolo mňa. Ale poďme po poriadku ako sa to všetko stalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Prvé cdčko som naozaj zobral ako kvalitnú haluz, doslova šok. To kto je ten Savčenko? Tak brutálne som sa už dávno nezasmial - a ešte pritom som v tých ľuďoch, s ktorými sa na prednáške rozprával, videl vo veľkej časti aj seba. Nevadí, ideme ďalej, cdčko je cdčko, život ide ďalej. Dostal som však ďalšiu nahrávku asi o mesiac a zas ten šok - to snáď nie je pravda, toto je ako z inej planéty! Tá destabilizácia bola vynikajúca a moje nadšenie veľké. Ochladila ma však moja extrémna podozrievavosť, že toto je len ďalší špekulant s rýchlym receptom ako byť šťastný, zdravý a úspešný. Na Savča som úspešne zabudol a pokračoval v mojom rutinnom živote.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Až do leta pred dvoma rokmi, keď už vyšiel najavo môj mimomanželský vzťah a po rozchode som išiel prvý krát na dovolenku len sám so synátorom - chlapská jazda. To už som dostal aj prvú okopírovanú Savčovu knihu Svět tvých iluzí, ktorú som hodil s troma ďalšími do tašky. Prvé stránky nič moc, taká obyčajná psychologická knižka, až kým som neprišiel tuším po stránku 14, kde nastal naozajstný nářez, ktorý trval až do konca knihy. Kde to ten človek zobral? Takto geniálny chlapík sa predsa doteraz nemohol schovávať, to muselo už dávnejšie vyplávať na povrch! Tak jednoduché a krásne vysvetlenia, čo sú to emócie, šťastie, vzťahy medzi ľuďmi, pochopenie vlastného ega, sexuality, nevery, súvislosti medzi telom a psychikou. Všetko jasné a do seba zapadajúce. Až na tri veci - že niektoré veci boli totálne nekompatibilné s mojím doterajším chápaním (nechápaním) sveta okolo mňa, že som aj tak bol stále pochybovačný, či to nie je ďalší rýchly trik a samozrejme som si to nevedel predstaviť v praxi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po návrate späť som sa hneď prihlásil na najbližší kurz asi o tri týždne a zobral som aj novú partnerku. Kurz sa volal manželské a partnerské vzťahy, ale to bolo asi všetko čo som si o tom prečítal, najmä som chcel tohto chlapíka vidieť naživo. Išiel som tam s čistou hlavou a oplatilo sa. Savčo prišiel v plnej paráde - so štvorhodinovým meškaním kvôli zhorenému autu, zato s mne dosiaľ nepoznaným nasadením. Keďže som bol prvý krát na skupinovej terapii, šok bol aj z ostatných ľudí okolo mňa, ktorí hovorili o svojich zážitkoch s partnerstiev a manželstiev, niektorí naopak o svojej absencii partnera alebo o iných psychických problémoch. Paradoxne moje obrovské problémy spojené s rozchodom s manželkou sa zdali byť zrazu v porovnaní s ostatnými ľuďmi nielen také obyčajné, ale po Savčovej pomoci aj riešiteľné! Po dvoch dňoch kurzu som sa vrátil do reality nabudený ako brutálny majster a inšpirovaný novými myšlienkami, ale ... práve chýbala tá odvaha začať veci riešiť, nielen o nich premýšľať. Po pár mesiacoch trápenia medzi novými myšlienkami a existujúcou neutešivou realitou som sa k Savčovi znova vrátil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tentokrát na takzvanú jednotku - kurz Abeceda medzilidských vztahů. Tu to vážne treba začať, táto skupinová terapia bola neskutočná - náboženský fanatik, samovrahyňa, mamičkin synáčik (s maminou) a ďalšia zbierka dvadsiatich ľudí, ktorí prišli s cieľom niečo zmeniť na svojom živote alebo sa len inšpirovať alebo sa zabaviť na Savčovi. Tento kurz bol naozaj tvrdý, to rozhodenie mojej predstavy o tom kto som a naspäť skladanie s reálnym pohľadom na seba a na svoje okolie bolo (aspoň pre mňa) veľmi prekvapivé. Našťastie už som si z kurzu zapamätal viac, no materiály som si zasa neprečítal, ten vizuálny zážitok bol vtedy postačujúci a času na čítanie nebolo. Jedno som však pochopil, bez skutočných krokov a rozhodnutí ten život nezmením. Začal som behať (ešte stále s hmotnosťou 105 kíl), po dlhom otáľaní som dal žiadosť o rozvod, prestal som fajčiť a pravidelne popíjať (hlavne skončil ten pohárik pred spaním).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veci sa začali v mojom živote naozaj meniť. Výrazne sa zlepšil vzťah k deťom, začal som zvládať bývalú manželku a komunikáciu s rodičmi bez toho aby som musel po každom rozhovore fajčiť, postupne mi stúpalo moje dovtedy veľmi nízke sebavedomie. Sám som bol prekvapený, že v podstate to išlo veľmi ľahko, len som sa musel prestať báť. Bývalá manželka bola presvedčená, že som sa dostal do nejakej sekty a začala vypisovať mejly na všetky strany až kým jej z nejakej inštitúcie nenapísali, že o sektu nejde, že Savčenko len pospájal viaceré už existujúce myšlienkové prúdy (na čom som sa tiež zasmial, pretože analýzu robili na základe článkov na internete, ani Savčovi nezavolali).

Po čase sme sa išli pozrieť aj na kurz Tajomstvo psychoemocionálnej sféry, kde som konečne prestal riešiť svoje problémy a začal sa zamýšľať kam sa vlastne chcem dostať a čo chcem spraviť so svojím životom. Po prvom viac-menej teoretickom dni, som bol na druhý deň ohromený silou meditácie (aj keď vtedy som ešte ani poriadne meditovať nevedel) a aj ostatných cvičení.

V lete tohto roku sme sa konečne odhodlali ísť na kurz kurzov - Plachtenie. Týždeň v horách, pravidelné meditácie, kúpanie v studenej vode, veľa inšpiratívnych ľudí okolo - neskutočné. Toto nakopnutie nepopustilo a po návrate domov som za pár mesiacov natrénoval a zabehol polmaratón, schudol ďalších deväť kíl a zmenil ďalšie veci v mojom živote.

Nasledujúce, zatiaľ moje posledné plachtenie bola už len šľahačka na torte - brutálne tréningy Mareka Trávnička prekračujúce fyzické a mentálne hranice, makrobiotická strava Ľubky Balážovej a Savčo v plnej paráde. Táto inšpirácia je veľmi silná a hlavne ma nakopla k ďalším zmenám - pravidelné meditácie, tréning na maratón, ďalšie usporiadavanie priorít v živote.

A prečo o tom píšem? Tento článok je najmä pre tých, čo by chceli Savča vidieť a niečo zmeniť vo svojom živote, ale dosiaľ sa nerozhodli, či už kvôli pochybnostiam o Savčovi alebo kvôli tomu, či to nie je len vyhadzovanie peňazí na ďalšie prednášky. Úmyselne som tu nepísal nič z obsahu prednášok a kurzov, pretože to nie je dôležité, dôležité je to, že tam pôjdete a budete chcieť niečo so sebou spraviť. Snaha sas neráta, rátajú sa len skutky.

Ivan

Ivan Poliačik

Ivan Poliačik

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aktuálne som pracant, učiteľ, otec, polmaratónec, meditujúci, čítajúci. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu